Informații utile pentru Bonus Card

1. OBȚINEREA CARDULUI

Dacă cererea de emitere a fost acceptată, dar nu primesc cardul, cum trebuie să procedez?

Pentru a intra în posesia cardului, te rugăm să iei legătura cu consultantul tău Garanti BBVA sau sună în orice zi, între orele 9:00 și 22:00, la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe, sau la + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

Cum pot afla detalii referitoare la stadiul aprobării Cererii de emitere pentru Cardul de Credit?

Pentru a afla stadiul de aprobare a Cererii de emitere pentru Cardul de Credit poţi vizita orice agenţie Garanti BBVA, sau poţi suna în orice zi, între orele 9:00 și 22:00, la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe, sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

În condițiile în care mi-am schimbat numele, cum pot să-mi reemit cardul cu noul nume?

Te rugăm să depui o copie după noul act de identitate şi o cerere semnată în cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA.

Cum pot să solicit mărirea limitei de credit?

Fiecare tip de Bonus card are o limită maximă de credit. Te invităm în cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA pentru a solicita o mărire a limitei de credit a cardului tău.

2. CARD SUPLIMENTAR

Cum pot aplica pentru un card suplimentar?

Poţi solicita emiterea unui card suplimentar în orice agenţie Garanti BBVA, sau sună în orice zi, între orele 9:00 și 22:00, la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

Cum este stabilită limita zilnică aferentă cardului suplimentar?

Tu, ca deţinător de card principal, hotărăşti limita zilnică aferentă cardului suplimentar. Menţionează acest procent în momentul solicitării emiterii unui card suplimentar.

Pot să diminuez limita cardului suplimentar?

Da, trebuie doar să vizitezi cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA şi să completezi formularul aferent.

Cum pot achita suma minimă de plată pentru cardul suplimentar?

Pentru cardul suplimentar nu există sumă minimă de plată. Toate tranzacțiile efectuate cu cardul principal și cardul/cardurile secundar/e se regăsesc în extrasul de cont al deținătorului cardului principal.

3. CODUL PIN

Cum pot afla codul PIN aferent Bonus Cardului?

Codul PIN îl poți seta singur sunând în orice zi, între orele 9:00 și 22:00 la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe, sau la + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

Cum pot afla codul PIN dacă l-am uitat?

Codul PIN îl poți reseta singur sunând în orice zi, între orele 9:00 și 22:00 la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe, sau la + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

Cum schimb codul PIN al cardului meu?

Codul PIN poate fi schimbat sunând sună în orice zi, între orele 9:00 și 22:00 la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe, sau la + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal.

4. PERIOADA DE GRAȚIE

Ce este perioada de graţie?

Este perioada în care Banca nu percepe dobânda pentru valoarea tranzacţiilor efectuate la comercianți şi/ sau a cumpărăturilor în rate, evidenţiată în ultimul extras de cont, cu condiția ca suma datorată/ total datorii curente, să fie achitată integral până la data scadentă inclusiv.

Această facilitate nu se acordă în cazul în care suma datorată/ totalul datoriilor curente din extrasul de cont nu este achitat integral cel târziu la data scadentă.

Perioada de grație poate ajunge până la 50 de zile calendaristice, în funcție de data postării cumpărăturii, de numărul de zile calendaristice al lunilor și data scadentă. Pentru a beneficia de perioada maximă de 50 de zile, trebuie folosit cardul de credit în prima zi a ciclului tranzacțional.

Tranzacțiile de tip retragere de numerar nu beneficiază de perioada de grație.

Pentru a beneficia de această facilitate, trebuie să începi ciclul de tranzacționare fără nicio datorie față de bancă și să rambursezi integral sumele utilizate până la finele perioadei de grație.

De exemplu, să considerăm un card de credit cu o limită de 3.000 lei și cu o perioadă de grație de până la 50 de zile. În luna septembrie, ciclul de tranzacționare începe pe 1 septembrie și se încheie pe 30 septembrie, iar perioada de grație expiră pe 20 octombrie.

Pe 5 septembrie, se efectuează o plată la comercianți de 500 lei, iar pe 20 septembrie, o altă plată de 500 lei. Astfel că la finele lunii, atunci când se întocmește extrasul de cont, clientul figurează cu un sold de 1.000 lei.

Deoarece la începutul lunii nu avea nici o datorie față de bancă, el poate beneficia de perioada de grație. Prin urmare, dacă până pe 25 octombrie rambursează cei 1.000 lei, el nu va plăti dobânda.

Însă, dacă rambursează doar 500 lei, Banca va calcula dobânda pentru întreaga perioadă.

5. CUM SE PERCEPE DOBÂNDA?

Cardul de credit permite posesorului acestuia să acceseze o limită de credit pusă la dispoziție de către bancă, având o perioadă de grație în care nu se percepe niciun fel de dobândă pentru tranzacțiile la comercianți. Dobânda se plătește numai în cazul în care nu se plătesc integral sumele datorate până la data scadentă lunară, precum și pentru sumele retrase de la bancomat.

Pentru retragerea de numerar se va aplica dobânda de la data efectuării retragerii de numerar până la data rambursării sumelor retrase, inclusiv.

Dobânda pentru cumpărături se aplică sumei datorate, excluzând suma provenită din retrageri de numerar, începând de la data ultimului extras de cont până la data efectuării primei plăţi, dacă deţinătorul plăteşte până la data scadentă cel puţin suma minimă de plată, dar nu întreaga sumă datorată (total datorii curente) evidențiată în extrasul de cont.

Pe restul perioadei de calcul până la data următorului extras de cont se va aplica dobânda de la suma datorată neachitată.

Dacă deținătorul achită integral suma datorată evidențiată în extrasul de cont, Banca nu percepe dobânda pentru valoarea cumpărăturilor efectuate la comercianți și/ sau a cumpărăturilor în rate.

În cazul în care deținătorul nu achită cel puțin suma minimă de plată, se va calcula dobânda penalizatoare.

De exemplu, să presupunem că avem un card de credit cu o limită de 3.000 lei, cu o perioadă de grație de până la 50 de zile. În luna septembrie, ciclul de tranzacționare începe pe 1 septembrie și se încheie pe 30 septembrie, iar perioada de grație expiră pe 20 octombrie.

Cazul A: Pe 5 septembrie, se efectuează o plată la comercianți de 500 lei, iar pe 20 septembrie, o altă plată de 500 lei. Astfel că la finele lunii, atunci când se întocmește extrasul de cont, clientul figurează cu un sold de 1.000 lei.

Cazul B: Pe 5 septembrie, se efectuează o retragere la bancomat de 500 lei. Astfel că la finele lunii, atunci când se întocmește extrasul de cont, clientul figurează cu un sold de 500 lei + dobânda datorată sumei retrase de la data de 5 septembrie până la data emiterii extrasului.

Cum se calculează dobânda?

De exemplu, dobânda din prezent pentru Bonus Card este 27.6%, aceasta fiind o dobândă anuală.

Dacă luăm cazul B, din exemplul de mai sus, “Pe 5 septembrie, se efectuează o retragere la bancomat de 500 lei. Astfel că la finele lunii, atunci când se întocmește extrasul de cont, clientul figurează cu un sold de 500 lei + dobânda datorată sumei retrase de la data de 5 septembrie până la data emiterii extrasului + comisionul de retragere numerar.”, dobânda se calculează astfel:

Suma retrasă 500 lei * nr. de zile (5 septembrie – 1 octombrie, perioada de utilizare a sumei) = 25 zile * dobânda zilnica (27.6%/360 zile) =0.077%. Dobânda pe care clientul o va avea de plătit la finele lunii, conform extrasului este de 9.6 lei.

6. SUMA MINIMĂ DE PLATĂ

Cum pot să achit automat suma minimă de plată aferentă Bonus Cardului?

Dacă doreşti ca suma minimă de plată aferentă Bonus Cardului tău să fie reţinută automat din contul tău la data scadentă, te rugăm să mergi în orice agenţie Garanti BBVA, să setezi opțiunea din Garanti BBVA Online, serviciul nostru de Internet Banking, sau prin contact telefonic să suni la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe*, sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*. Ai grijă ca la data plăţii automate să existe în contul tău suma necesară.

Pot să achit automat suma minimă de plată aferentă Bonus Card din limita de credit aprobată?

Nu este posibil să achiți automat suma minimă de plată din limita de credit aprobată. Suma minimă de plată poate fi reţinută automat numai din contul tău curent la data scadentă, după setarea opţiunii de debitare automată.

Ce se întâmplă dacă achit doar minimul de plată?

Suma Minimă de Plată – reprezintă suma pe care deținătorul trebuie să o plătească la data scadenţei, calculată ca procent (1) 3% din limita de credit utilizată și datorată la sfârșitul unui ciclu de tranzacționare (mai puțin ratele scadente în viitor) la care se adaugă (2) 100% din costurile Cardului, plus (3) 100% din dobânzi, plus (4) 100% din sumele rezultate din depășirea neautorizată a Limitei de Credit, plus (5) 100% din penalități, plus (6) 100% din sume restante, conform Listei de Tarife și Comisioane pentru Carduri de Credit Persoane Fizice afișată în orice agenție.

În cazul în care achiți doar minimul de plată, Banca va percepe dobânda pentru întreaga perioadă, începând cu data tranzacției până la data achitării sumei minime de plată.

Plătind doar minimul de plată, nu beneficiezi de perioadă de grație.

În cazul în care nu achiți cel puțin suma minimă de plată, se va calcula dobânda penalizatoare.

7. TEHNOLOGIA CONTACTLESS 

Plătește rapid prin simpla apropiere a cardului de un POS/terminal cu funcționalitate Contactless fără introducerea codului PIN pentru tranzacțiile de până la 100 lei. Doar la prima tranzacție se va solicita introducerea cardului în terminalul POS și codul PIN. Activarea sau dezactivarea funcționalității Contactless se poate realiza apelând Serviciul de Relații Clienți sau mergând în agențiile Garanti BBVA.

8. SECURITATE

Ce trebuie să fac dacă îmi pierd cardul sau acesta îmi este furat?

În astfel de situații, sună în orice zi, între orele 9:00 și 22:00, la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234, număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe sau + 40 21 200 94 94, număr cu tarif normal, apelabil din orice reţea de telefonie şi anunţă imediat că ai pierdut cardul sau că acesta ţi-a fost furat, pentru a bloca cardul și a primi îndrumările necesare.

Banca va proceda la blocarea accesului cardului la cont imediat după primirea telefonului de anunț al pierderii/furtului cardului/tranzacţiilor suspecte;

Sună la numărul prezent pe spatele cardului pentru orice suspiciune pe care o ai în utilizarea cardului la ATM/POS.

În cazul în care suspectezi un caz de fraudă, contactează imediat Banca la numerele de telefon Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 sau + 40 21 200 94 94.

9. AUTORIZARE TRANZACȚII ONLINE

Pentru autorizarea tranzacțiilor de plată online cu orice card emis de Garanti BBVA ai la dispoziție următoarele metode de autorizare a tranzacțiilor:

PAROLA STATICĂ este parola deja stabilită de tine pentru identificare în relația cu Banca; această parolă ți-a fost solicitată și în cazul activării cardului (stabilirea PIN-ului pentru cardul tău) sau în alte situații în care ai apelat Serviciul de Relații Clienți pentru obținerea de informații particularizate;
Codul unic primit prin SMS care va fi trimis ca și până acum prin mesaj pe telefonul mobil declarat în relație cu Banca.

Important! este necesar să activezi permisiunile pentru notificări, accesând din meniul telefonului – setări – configurări – notificări – Aplicația Mobile ME, altfel nu primești notificarea pentru a utiliza touch ID sau Face ID.

Foarte important!

Asigură-te că știi parola definită în relația cu Banca.
În cazul în care nu îți amintești această parolă, va trebui să definești o nouă parolă. Pentru că această parolă este esențială în procesul de identificare, stabilirea unei noi parole se face prin vizitarea oricărei agenții Garanti BBVA.

10. CURS VALUTAR CARDURI

Află cât vei plăti când vei face o tranzacție la POS sau la ATM în altă valută

Calculator pentru plăți cu cardul

Cât vei plăti

Marjă de ajustare BCE*

Pentru calcul au fost utilizate valorile: Curs BNR 1 EUR = 4.9433 RON, Curs BCE 1 EUR = 4.9432 RON, Garanti BBVA marja de ajustare curs valutar pentru tranzacții în valută = 1.25%.

 

*Marja de schimb valutar aplicată de Garanti BBVA față de cursul valutar practicat de BCE.

**Banca Centrală Europeană publică în jurul orei 16:00 (ora Europei Centrale) cursurile de referință ale EURO pentru monedele oficiale ale statelor membre din afara zonei EURO precum și pentru cele mai tranzacționate monede. Cursurile de referință ale EURO stabilite de BCE au caracter informativ.

**Calculele sunt orientative și au în vedere cursurile valabile pentru data de: 10.08.2023

Cursurile sunt valabile pentru acest moment.

*Include marja de ajustare de schimb valutar Garanti BBVA 1.25%

**Banca Centrală Europeană publică în jurul orei 16:00 (ora Europei Centrale) cursurile de referință ale EURO pentru monedele oficiale ale statelor membre din afara zonei EURO precum și pentru cele mai tranzacționate monede. Cursurile de referință ale EURO stabilite de BCE au caracter informativ.

Ultima actualizare: 09.08.2023

Te-ar putea interesa și