Guvernanța corporativă

Informații esențiale despre GARANTI BBVA Bank

Află tot ce trebuie să știi despre Guvernanța corporativă

Care sunt structurile de administrare?

Suntem organizați în conformitate cu sistemul unitar de administrare, iar organul de conducere al Băncii se compune din:

Consiliul de Administrație, în calitate de organ de conducere cu funcție de supraveghere.

Conducerea Superioară, în calitate de organ ce exercită funcția de conducere.

Membrii Consiliului de Administrație

Membrii Conducerii Executive (Conducerea Superioară)

Ce este Politica KYC & AML/CFT?

Aceasta este emisă cu scopul de a asigura desfașurarea activității Băncii în conformitate cu obligațile legale naționale și internaționale în vigoare în ceea ce privește Prevenirea Spălării Banilor și finanțării terorismului, asigurarea respectării practicilor prudente, sănătoase și în scopul de a promova standarde înalte de etică și profesionalism și de a preveni utilizarea Băncii, intenționat sau fără intenție, în desfășurarea unor activități criminale de către clienții acesteia.

Informații despre Codul de Conduită

Codul de Conduita stabileste standardele de comportament pe care trebuie sa le adoptam, astfel incat comportamentul nostru sa fie in concordanta cu valorile Garanti Bank S.A.

Valorile Garanti BBVA ne definesc identitatea si stabilesc atitudinile care, aplicate zilnic de catre toate persoanele care lucreaza in cadrul Garanti Bank S.A., ne permit sa ne realizam scopul: Sa asiguram oportunitati tuturor.

In cadrul culturii noastre corporative, integritatea ar trebui sa fie in centrul tuturor actiunilor noastre, cu principii de actiune care includ: (i) implementarea valorilor noastre fiind consecventi in ceea ce spunem si facem; (ii) actiuni oneste, respectuoase si responsabile in relatiile noastre cu clientii, angajatii, societatea si compania; (iii) cunoasterea si respectarea limitelor: actiunile vor fi in conformitate cu legile si reglementarile aplicabile in orice moment dat; si (iv) netolerarea (si actionarea impotriva) comportamentelor inadecvate.

Codul se aplica Garanti Bank S.A. si prin urmare este obligatoriu pentru toti angajatii si managerii seniori, in toate activitatile care deriva din functia sau postul lor in cadrul Garanti Bank S.A. Acesta se aplica si administratorilor Garanti Bank S.A., precum si administratorilor numiti in companii, daca este cazul, la propunerea Garanti Bank S.A., tinand cont de natura indatoririlor indeplinite in cadrul companiei si respectand intotdeauna standardele care se aplica acestora, inclusiv reglementarile sau alte documente care le guverneaza indatoririle, drepturile si obligatiile.

Codul de Conduita si reglementarile interne care il implementeaza, pot fi aplicate suplimentar altor persoane sau companii legate fiecare de Garanti Bank S.A. prin relatii de afaceri sau profesionale, daca, prin natura acelei legaturi, comportamentul profesional al acestora poate avea, in orice fel, un impact asupra reputatiei si imaginii Garanti Bank S.A. sau poate genera orice tip de raspundere pentru Garanti Bank S.A.

Aplicarea Codului nu va da nastere, in nicio circumstanta, unei incalcari a oricaror prevederi legale aplicabile. In cazul aparitiei unei astfel de situatii, continutul Codului va fi modificat pentru a asigura respectarea acelor prevederi legale.

Codul va prevala asupra oricaror reglementari interne, inclusiv coduri de conduita locale, care pot fi incompatibile cu acesta, cu exceptia cazului in care acestea din urma stabilesc norme de comportament mai stricte, permitand adaptari specifice care pot fi aplicate la nivelul bancii, după consultarea cu Directia Conformitate a Garanti Bank S.A.

Codul nu modifica termenii si conditiile de angajare intre oricare companie din Grup si angajatii acesteia si nici nu constituie un contract de munca sau o promisiune de angajare.

Orice nerespectare a Codului poate da nastere unor actiuni disciplinare in conformitate cu reglementarile interne aplicabile si legislatia muncii, in plus fata de orice obligatii legale care pot fi aplicabile.

Politica WHISTLEBLOWING

Avand in vedere legislatia privind protectia avertizorilor in interes public, legislatia bancara si faptul ca Banca Nationala a Romaniei incurajeaza personalul institutiilor de credit sa recurga la procedurile de avertizare interna din cadrul acestora pentru raportarea incalcarilor, Garanti Bank S.A. dispune de canale specifice independente si autonome pentru raportarea interna de catre personalul Bancii a incalcarilor actuale sau potentiale ale legislatiei aplicabile sau ale reglementarilor interne ale Bancii.

In conformitate cu Codul de Conduita al Bancii, Canalul de Avertizare (Whistleblowing) este o parte esentiala a sistemului de conformitate al Garanti Bank S.A., ca unul dintre procesele stabilite pentru a garanta aplicarea efectiva a procedurilor si standardelor prevazute de Cod.

Acest canal transpune in cadrul normativ intern prevederile Legii nr. 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public si, reprezinta, de asemenea, o resursa in raportarea comportamentelor inadecvate pe care angajatii Bancii le observa sau care le sunt raportate de catre membrii echipei, clienti, furnizori sau colegi. Comunicarea prin intermediul acestui canal include, fara a se limita la aceasta, raportarea unui comportament suspect, ilegal sau lipsit de etica profesionala, practici corupte, conflicte de interese, incalcari ale cerintelor de reglementare sau ale cerintelor interne.

Canalul de Avertizare Whistleblowing asigurat de catre Garanti Bank S.A. se conformeaza reglementarilor si standardelor aplicabile in Romania, Politicii Grupului BBVA privind Canalul de Avertizare Whistleblowing, Politicii Garanti Bank SA privind Canalul de Avertizare Whistleblowing si procedurilor interne, masurilor de asigurare a confidentialitatii si securitatii informatiilor in conformitate cu reglementarile interne si cu cadrul de reglementare aplicabil in Romania si permite anonimatul.

Directia Conformitate, prin Departamentul Conformitate Corporativa proceseaza cu atentie si promptitudine toate rapoartele pe care le primeste, asigurandu-se ca acestea sunt investigate si rezolvate in conformitate cu reglementarile interne de gestionare ale Canalului de Avertizare (Whistleblowing).

Sesizarile sunt analizate in mod obiectiv, impartial si in mod confidential. Identitatea persoanelor care au transmis sesizari este confidentiala. Informatia in legatura cu sesizarea efectuata este comunicata doar Departamentelor/Directiilor care trebuie sa fie incluse in acest proces de analiza, pe perioada derularii investigatiei, cu respectarea principiului nevoii de a cunoaste si a analiza in scopul solutionarii sesizarii, a caror colaborare este esentiala pentru investigatie. De asemenea, vor fi implicate doar ariile Garanti Bank S.A. in care nu exista niciun conflict de interese real sau potential si vor adopta masuri de atenuare atunci cand sunt semnalate astfel de situatii.

Avertizorii joaca un rol esential in prevenirea si detectarea oricarui comportament inadecvat, prin urmare Garanti Bank S.A. asigura protectia avertizorilor, astfel ca persoanele care raporteaza cu buna-credinta fapte sau actiuni prin Canalul de Avertizare (Whistleblowing) nu vor suferi represalii sau alte consecinte adverse pentru transmiterea raportului, nu vor fi trase la raspundere sau criticate ca urmare a unei solutii negative.

Informatii suplimentare si prezentarea modalitatilor de raportare prin Canalul de Avertizare (Whistleblowing) regasiti urmand linkul:

Te-ar putea interesa și

Politica de confidențialitate

Ca urmare a sistemului bancar modern, a serviciilor bancare orientate către satisfacţia şi protecţia clientului, Garanti BBVA a adoptat şi aplică reguli de bază pentru a asigura confidenţialitatea tuturor tranzacţiilor efectuate de dumneavoastră şi protecţia tuturor informaţiilor introduse sau oferite de dumneavoastră prin intermediul site-ului web www.garantibbva.ro

Află mai multe

Prelucrarea datelor personale

Luăm în vedere tipurile de date personale colectate și prelucrate în cadrul GARANTI BANK SA, scopurile și temeiurile acestor prelucrări, destinatarii datelor, perioadele de stocare, drepturile persoanelor vizate.

Află mai multe