Guvernanță corporativă

Informații esențiale despre GARANTI BBVA Bank

Află tot ce trebuie să știi despre Guvernanța corporativă

Care sunt structurile de administrare?

Suntem organizați în conformitate cu sistemul unitar de administrare, iar organul de conducere al Băncii se compune din:

Consiliul de Administrație, în calitate de organ de conducere cu funcție de supraveghere.

Conducerea Superioară, în calitate de organ ce exercită funcția de conducere.

Membrii Consiliului de Administrație

Membrii Conducerii Executive (Conducerea Superioară)

Ce este Politica KYC & AML/CFT?

Aceasta este emisă cu scopul de a asigura desfașurarea activității Băncii în conformitate cu obligațile legale naționale și internaționale în vigoare în ceea ce privește Prevenirea Spălării Banilor și finanțării terorismului, asigurarea respectării practicilor prudente, sănătoase și în scopul de a promova standarde înalte de etică și profesionalism și de a preveni utilizarea Băncii, intenționat sau fără intenție, în desfășurarea unor activități criminale de către clienții acesteia.

Informații despre Codul de Conduită

Codul de Conduita stabileste standardele de comportament pe care trebuie sa le adoptam, astfel incat comportamentul nostru sa fie in concordanta cu valorile Garanti Bank S.A.

Valorile Garanti BBVA ne definesc identitatea si stabilesc atitudinile care, aplicate zilnic de catre toate persoanele care lucreaza in cadrul Garanti Bank S.A., ne permit sa ne realizam scopul: Sa asiguram oportunitati tuturor.

In cadrul culturii noastre corporative, integritatea ar trebui sa fie in centrul tuturor actiunilor noastre, cu principii de actiune care includ: (i) implementarea valorilor noastre fiind consecventi in ceea ce spunem si facem; (ii) actiuni oneste, respectuoase si responsabile in relatiile noastre cu clientii, angajatii, societatea si compania; (iii) cunoasterea si respectarea limitelor: actiunile vor fi in conformitate cu legile si reglementarile aplicabile in orice moment dat; si (iv) netolerarea (si actionarea impotriva) comportamentelor inadecvate.

Codul se aplica Garanti Bank S.A. si prin urmare este obligatoriu pentru toti angajatii si managerii seniori, in toate activitatile care deriva din functia sau postul lor in cadrul Garanti Bank S.A. Acesta se aplica si administratorilor Garanti Bank S.A., precum si administratorilor numiti in companii, daca este cazul, la propunerea Garanti Bank S.A., tinand cont de natura indatoririlor indeplinite in cadrul companiei si respectand intotdeauna standardele care se aplica acestora, inclusiv reglementarile sau alte documente care le guverneaza indatoririle, drepturile si obligatiile.

Codul de Conduita si reglementarile interne care il implementeaza, pot fi aplicate suplimentar altor persoane sau companii legate fiecare de Garanti Bank S.A. prin relatii de afaceri sau profesionale, daca, prin natura acelei legaturi, comportamentul profesional al acestora poate avea, in orice fel, un impact asupra reputatiei si imaginii Garanti Bank S.A. sau poate genera orice tip de raspundere pentru Garanti Bank S.A.

Aplicarea Codului nu va da nastere, in nicio circumstanta, unei incalcari a oricaror prevederi legale aplicabile. In cazul aparitiei unei astfel de situatii, continutul Codului va fi modificat pentru a asigura respectarea acelor prevederi legale.

Codul va prevala asupra oricaror reglementari interne, inclusiv coduri de conduita locale, care pot fi incompatibile cu acesta, cu exceptia cazului in care acestea din urma stabilesc norme de comportament mai stricte, permitand adaptari specifice care pot fi aplicate la nivelul bancii, după consultarea cu Directia Conformitate a Garanti Bank S.A.

Codul nu modifica termenii si conditiile de angajare intre oricare companie din Grup si angajatii acesteia si nici nu constituie un contract de munca sau o promisiune de angajare.

Orice nerespectare a Codului poate da nastere unor actiuni disciplinare in conformitate cu reglementarile interne aplicabile si legislatia muncii, in plus fata de orice obligatii legale care pot fi aplicabile.

WHISTLEBLOWING policy

Considering the legislation on the protection of whistleblowers in the public interest, the banking legislation and the fact that the National Bank of Romania encourages the staff of credit institutions to use their internal whistleblowing procedures for reporting violations, Garanti Bank S.A. has specific independent and autonomous channels for internal reporting by bank staff of actual or potential violations of the applicable legislation or the Bank’s internal regulations.

In accordance with the Bank’s Code of Conduct, the Whistleblowing Channel is an essential part of Garanti Bank S.A. compliance system, as one of the processes established to ensure the effective application of the procedures and standards of this Code.

This channel transposes into the internal regulatory framework the provisions of Law no. 361/2022 on the protection of whistleblowers in the public interest and is also a resource to report misconducts that Bank’s employees observe or that are reported to them by team members, customers, suppliers or colleagues. Communication through this channel includes, but is not limited to, reporting suspicious, illegal or unethical behavior, corrupt practices, conflicts of interest, violations of regulatory requirements or internal requirements.

Whistleblowing Channel provided by Garanti Bank S.A. complies with the regulations and standards applicable in Romania, the BBVA Group’s Policy on Whistleblowing Channel, the Garanti Bank S.A. Policy on Whistleblowing Channel and internal procedures, the measures to ensure the confidentiality and security of information in accordance with the internal regulations and with the regulatory framework applicable in Romania and it allows anonymity.

The Compliance Division, through the Corporate Compliance Department, carefully and promptly processes all the reports it receives, ensuring that they are investigated and resolved in accordance with the internal regulations regarding the Whistleblowing Channel’s management.

The reports on the breach are analyzed in an objective, impartial and confidential way. The identity of individuals who send the report is kept confidential. The information in question is only shared with the Departments/Divisions which have to be included in the analyses process during investigation, respecting the principle of the need to know and analyse in order to solve the complaint, whose collaboration is essential for the investigation. Also, only Garanti Bank S.A. areas in which there is no real or potential conflict of interest will be involved and will adopt mitigating measures when such situations are reported.

Whistleblowers play an essential role in preventing and detecting any inappropriate behavior, therefore Garanti Bank S.A. ensures the protection of whistleblowers, so that people who report facts or actions in good faith through the Whistleblowing Channel will not suffer reprisals or other adverse consequences for submitting the report, will not be held accountable or criticized as a result of a negative solution.

Te-ar putea interesa și

Politica de confidențialitate

Ca urmare a sistemului bancar modern, a serviciilor bancare orientate către satisfacţia şi protecţia clientului, Garanti BBVA a adoptat şi aplică reguli de bază pentru a asigura confidenţialitatea tuturor tranzacţiilor efectuate de dumneavoastră şi protecţia tuturor informaţiilor introduse sau oferite de dumneavoastră prin intermediul site-ului web www.garantibbva.ro

Află mai multe

Prelucrarea datelor personale

Luăm în vedere tipurile de date personale colectate și prelucrate în cadrul GARANTI BANK SA, scopurile și temeiurile acestor prelucrări, destinatarii datelor, perioadele de stocare, drepturile persoanelor vizate.

Află mai multe