București, 27 iulie 2018 –Grupul Garanti România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, care reunește Garanti Bank, Garanti Leasing și Garanti Credite de Consum, a realizat un profit net consolidat de 78,8 milioane lei în primul semestru din 2018.

Totodată, Grupul Garanti a înregistrat, în primele șase luni, venituri nete consolidate de 274,9 milioane lei și o creștere de 10,2% a volumului total de active, care a urcat la 11,58 miliarde lei.

La nivel individual, Garanti Bank a înregistrat profit net de 64,6 milioane lei la finalul lunii iunie, activitatea sa comercială având un aport semnificativ la acest rezultat. Strategia eficientă a băncii de a dezvolta un portofoliu sănătos a determinat în primul semestru creșteri anuale de 9,8% a volumului de credite, la 9,06 miliarde lei (de la 8,24 miliarde lei în perioada ianuarie – iunie 2017), și de 13,9% a volumului de depozite, la 7,79 miliarde lei (de la 6,84 miliarde lei în aceeași perioadă a anului trecut).

De asemenea, indicatorii de risc ai Garanti Bank sunt la un nivel confortabil. Astfel, rata creditelor neperformante a continuat sa scadă, fiind semnificativ sub media pieței, în timp ce rata de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane se poziționează peste nivelul de 55%.

“Rezultatele obținute în primele șase luni sunt în linie cu obiectivele stabilite pentru 2018, având în vedere contextul macroeconomic și prognozele noastre privind evoluția economiei. Avem o strategie pe termen lung de a fi un partener financiar de încredere pentru clienții noștri, pe toate liniile de business. Vom continua să ne concentrăm pe a ne dezvolta organic prezența pe piața locală, pe maximizarea satisfacției clienților, precum și pe a ne menține profitabilitatea și calitatea portofoliului”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO Garanti Group Romania.

În prima jumătate a anului, portofoliul de carduri al Garanti Bank a continuat să crească, depășind 300.000 de unități. Totodată, rețeaua națională de POS-uri Garanti s-a extins în primele 6 luni și a crescut cu 5%, ajungând la peste 13.000 terminale.

Instituțiile nebancare ale Grupului Garanti România au înregistrat la rândul lor rezultate solide în prima jumătate a anului. Astfel, Garanti Credite de Consum a realizat un profit net de 5,3 milioane lei, iar Garanti Leasing, un profit net de 8,9 milioane lei.

Grupul Garanti România este deținut de Turkiye Garanti Bankasi (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. În primele șase luni, TGB a înregistrat un venit net consolidat de 3,9 miliarde lire turcești (732,1 milioane euro) și active de 384,9 miliarde miliarde lire turcești (72,25 miliarde euro). Totodată, contribuția la economie s-a reflectat printr-un portofoliu de credite (cash și non-cash) în valoare de 319,2 miliarde lire turcești (59,92 miliarde euro). TGB deservește 15,8 milioane de clienți în zonele corporate, comercial, întreprinderi mici și mijlocii, precum și retail, cărora le oferă servicii financiare integrate.

Grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) este acționarul majoritar al TGB. În primul semestru al anului, BBVA a înregistrat un volum consolidat al activelor de 689,6 miliarde euro și un profit net atribuibil de 2,6 miliarde euro.

Despre Grupul Garanti România

Grupul Garanti reunește Garanti Bank, Garanti Leasing (marca sub care funcționează compania Motoractive IFN SA) și Garanti Credite de Consum (marca sub care funcționează Ralfi IFN SA). Cele doua instituții financiare nebancare completează oferta Garanti Bank cu produse specifice de leasing (leasing financiar – vehicule, echipamente și imobiliar – și sale & lease-back), servicii de administrare a flotelor, credite de consum, precum și credite ipotecare dedicate achiziției de imobile și terenuri sau refinanțării altor credite. Grupul Garanti oferă servicii financiare pe piața locală către peste 500.000 de clienți.

Garanti Bank România oferă o serie de produse și servicii de calitate pentru toate segmentele de business: retail, IMM și corporate, și este una dintre cele mai dinamice și inovatoare bănci de pe piața locală. Prezentă în România din 1998, banca a dezvoltat un portofoliu solid de clienți și și-a extins prezența națională prin sucursale și canale alternative, ajungând la o rețea extinsă de bancomate inteligente care pot fi folosite de oricine, nu doar de clienții băncii, pentru tranzacții cu sau fără card.

La începutul acestui an, Garanti Bank a fost desemnată Superbrand, evidențiindu-se dintr-o listă de peste 1.500 de branduri, analizate de Superbrands România.

În luna iulie anul trecut, Garanti Bank a fost premiată de către prestigioasa revistă Global Finance pentru “Best Consumer Digital Bank in Romania”. Distincția a fost acordată în cadrul evenimentului “2017 World’s Best Consumer Digital Banks” și este al zecelea premiu pe care Garanti Bank îl primește din partea Global Finance în ultimii nouă ani.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm să accesați www.garantibank.ro

Contact de presă

Cristina Sbîrn / Account Coordinator Oxygen / cristina@oxygenpr.ro / 0726.296.001

Te-ar putea interesa și

Costuri și taxe

Valoarea ratei:

Perioada:

Comision lunar:

Comision analiză:

Comision evaluare:

Rata dobânzii:

Valoarea totală de plată:

Dobânda anuală efectivă:

Informații curs valutar

Toate tabelele şi graficele privind piaţa locală şi internaţională care fac parte din site-ul www.garantibbva.ro au fost obţinute de la terţe părţi care oferă astfel de servicii şi au fost elaborate în vederea furnizării de informaţii la modul general, fără că Garanti BBVA să obţînă vreun beneficiu din acestea. Garanti BBVA nu garantează valabilitatea tabelelor sau graficelor care apar pe site, iar aceste informaţii nu sunt furnizate pentru a obţine vreun câştig.

Din acest motiv, Garanti BBVA nu poate fi considerată răspunzătoare pentru nici un fel de pierderi sau cheltuieli directe sau indirecte ale terţelor persoane care pot apărea în urma erorilor sau lipsei informaţiilor din aceste tabele şi grafice, pentru tranzacţiile având la bază aceste informaţii şi nici pentru pierderile sau cheltuielile suportate de terţe părţi în orice fel.

Comunicările în format electronic nu includ elementele esențiale încheierii unui contract valabil, nu reprezintă o oferta de a contracta și nici intenția de a obligă Banca la acordarea unei facilități de finanțare, a unui alt produs sau prestarea unui serviciu. Acceptarea de către destinatar a termenilor și condițiilor prezentate în cadrul mesajelor electronice nu va fi considerată drept încheierea valabilă a unui contract.