București, 30 octombrie 2018 –Grupul Garanti România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, care reunește Garanti Bank, Garanti Leasing și Garanti Credite de Consum, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, o creștere de 11% a volumului total de active, care depășeste în prezent 12 miliarde lei.

În perioada ianuarie-septembrie, Grupul a realizat un profit net consolidat de 133 milioane lei, în creștere cu peste 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, precum și venituri nete consolidate de 426 milioane lei.

La nivel individual, Garanti Bank a înregistrat un profit net de 108 milioane lei la finalul lunii septembrie, reprezentând o creștere de 9,5% de la an la an. Evoluția ascendentă se datorează creșterii veniturilor din activitatea bancară, dar și pe fondul reducerii cheltuielilor operaționale, ca urmare a modelului de afaceri axat pe eficiență. Totodată, ponderea creditelor neperformante a scăzut progresiv, fiind semnificativ sub media pieței, în timp ce rata de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane se poziționează peste nivelul de 60%.

Strategia eficientă a băncii de a dezvolta un portofoliu sănătos a determinat o creștere a volumului de credite la 7,52 miliarde lei, la finalul celui de-al treilea trimestru al anului. De asemenea, volumul depozitelor a avansat la rândul său și a ajuns la 7,9 miliarde lei la finalul lunii septembrie, depozitele clienților de Retail și IMM contribuind substanțial prin creșteri de peste 25% de la an la an.

Indicatorii de risc ai Garanti Bank sunt actualmente la un nivel confortabil. Banca este în continuare bine capitalizată, având o lichiditate adecvată și un cost scăzut al riscului, ceea ce reflectă modelul de business sănătos și solid al Garanti.

“Anul acesta reprezintă un reper important în istoria noastră, 2018 fiind anul în care am împlinit 20 de ani de activitate în România, piaţă în care dorim să ne continuăm parcursul ascendent. Rezultatele obținute reprezintă o dovadă incontestabilă a faptului că am reușit să ne valorificăm punctele forte și să reiterăm angajamentul pe termen lung pe care îl avem în România. Pentru viitor, ne propunem să ne consolidăm poziția în piață. Ne vom concentra în continuare pe creşterea satisfacţiei angajaţilor și a clienţilor noştri şi pe oferirea unor servicii de calitate”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO Garanti Group Romania.

Ca parte a aceluiași grup care oferă servicii financiare integrate, și instituțiile nebancare ale Grupului Garanti România au înregistrat rezultate solide în primele nouă luni ale anului. Astfel, Garanti Leasing a atins un profit net de 13,8 milioane lei, iar Garanti Credite de Consum, un profit net de 11,2 milioane lei.

Grupul Garanti România este deținut de către Turkiye Garanti Bankasi (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. În primele nouă luni din 2018, TGB a înregistrat un venit net consolidat de 5,6 miliarde lire turcești (806,2 milioane euro) și active de 456,3 miliarde lire turcești (65,7 miliarde euro), în timp ce contribuția la economie s-a reflectat printr-un portofoliu de credite (cash și non-cash) în valoare de 354,7 miliarde lire turcești (51 miliarde euro). TGB deservește 16 milioane de clienți în zonele corporate, comercial, întreprinderi mici și mijlocii, precum și retail, cărora le oferă servicii financiare integrate.

Grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) este acționarul majoritar al TGB.

Despre Grupul Garanti România

Grupul Garanti reuneşte Garanti Bank, Garanti Leasing (marca sub care funcționează compania Motoractive IFN SA) și Garanti Credite de Consum (marca sub care funcționează Ralfi IFN SA). Cele doua instituții financiare nebancare completează oferta Garanti Bank cu produse specifice de leasing (leasing financiar – vehicule, echipamente şi imobiliar – şi sale & lease-back), servicii de administrare a flotelor, credite de consum, precum şi credite ipotecare dedicate achiziției de imobile şi terenuri sau refinanțării altor credite. Grupul Garanti oferă servicii financiare pe piața locală către peste 500.000 de clienți.

Garanti Bank România oferă o serie de produse și servicii de calitate pentru toate segmentele de business: retail, IMM și corporate, și este una dintre cele mai dinamice și inovatoare bănci de pe piața locală. Prezentă în România din 1998, banca a dezvoltat un portofoliu solid de clienți și și-a extins prezența națională prin sucursale și canale alternative, ajungând la o rețea extinsă de bancomate inteligente care pot fi folosite de oricine, nu doar de clienții băncii, pentru tranzacții cu sau fără card.

La începutul acestui an, Garanti Bank a fost desemnată Superbrand, evidențiindu-se dintr-o listă de peste 1.500 de branduri, analizate de Superbrands România. Totodată, în luna august, Garanti Bank a fost premiată de către prestigioasa revistă Global Finance pentru “Best Consumer Digital Bank in Romania”. Distincția a fost acordată în cadrul evenimentului “2018 World’s Best Consumer Digital Banks” și este al unsprezecelea premiu pe care Garanti Bank îl primește din partea Global Finance în ultimii zece ani.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm accesați www.garantibank.ro

Te-ar putea interesa și

Costuri și taxe

Valoarea ratei:

Perioada:

Comision lunar:

Comision analiză:

Comision evaluare:

Rata dobânzii:

Valoarea totală de plată:

Dobânda anuală efectivă:

Informații curs valutar

Toate tabelele şi graficele privind piaţa locală şi internaţională care fac parte din site-ul www.garantibbva.ro au fost obţinute de la terţe părţi care oferă astfel de servicii şi au fost elaborate în vederea furnizării de informaţii la modul general, fără că Garanti BBVA să obţînă vreun beneficiu din acestea. Garanti BBVA nu garantează valabilitatea tabelelor sau graficelor care apar pe site, iar aceste informaţii nu sunt furnizate pentru a obţine vreun câştig.

Din acest motiv, Garanti BBVA nu poate fi considerată răspunzătoare pentru nici un fel de pierderi sau cheltuieli directe sau indirecte ale terţelor persoane care pot apărea în urma erorilor sau lipsei informaţiilor din aceste tabele şi grafice, pentru tranzacţiile având la bază aceste informaţii şi nici pentru pierderile sau cheltuielile suportate de terţe părţi în orice fel.

Comunicările în format electronic nu includ elementele esențiale încheierii unui contract valabil, nu reprezintă o oferta de a contracta și nici intenția de a obligă Banca la acordarea unei facilități de finanțare, a unui alt produs sau prestarea unui serviciu. Acceptarea de către destinatar a termenilor și condițiilor prezentate în cadrul mesajelor electronice nu va fi considerată drept încheierea valabilă a unui contract.