La Garanti BBVA România înțelegem pe deplin provocările și incertitudinile provocate de pandemia Covid-19 și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a sprijini clienții în această perioadă dificilă. Trecem cu toții printr-o perioadă specială și la Garanti BBVA ne simțim responsabili să ne ajutăm clienții mai ales în aceste condiții excepționale care necesită ca noi toți să ne sprijinim și să funcționăm ca o singură echipă.

Informații pentru clienții Persoane Fizice cu credite

Informare privind conditiile si efectele suspendarii platii ratelor la credite

Avand in vedere Ordonanta de urgenta nr. 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori (denumita in cele ce urmeaza “Ordonanta”) prin care s-au luat masuri pentru combaterea efectelor negative ale pandemiei Covid-19, gasesti mai jos informatii privind conditiile si efectele aplicarii Ordonantei.

CONDITII DE APLICARE

Suspendarea platii ratelor se aplica in cazul creditelor de consum, creditelor ipotecare/imobiliare (inclusiv Pima Casa), descoperitului de cont si cardului de credit;

Daca indeplinesti conditiile de mai jos, poti beneficia o singura data amanarea platii ratelor, pentru o perioada cuprinsa intre o luna si noua luni, dar nu mai tarziu de data de 31.12.2020:

  • ai un credit in derulare, care nu a ajuns la maturitate si pentru care Banca nu a declarat scadenta anticipata, anterior datei de 30.03.2020;
  • la data de 16.03.2020 nu inregistrezi restante la creditele contractate la Garanti Bank SA sau deja ai efectuat plata restantelor, pana la data solicitarii suspendarii platii ratelor;
  • declari pe propria raspundere ca au fost afectate veniturile tale /ale familiei tale din cauza Covid-19, fata de nivelul inregistrat inainte de declararea starii de urgenta si te afli in imposibilitate de a onora obligatiile de plata aferente creditului, ca urmare a faptului ca tu sau un alt mebru al familiei*, va aflati in una din situatiile de mai jos:
  • Pierderea locului de munca din motive ce nu tin de persoana salariatului
  • Diminuarea veniturilor din salariu (si asimilate) urmare a:
  • Intrarii in concediu in baza Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant;
  • Intrarii in carantina sau a izolarii la domiciliu in baza Ordinului Ministerului Sanatatii nr. 414/2020 privind instituirea masurii de carantina pentru persoanele aflate in situatia de urgenta de sanatate publica internationala determinata de infectia cu Covid -19 si stabilirea unor masuri in vederea prevenirii si limitarii efectelor epidemiei;
  • Intrarii in somaj tehnic urmare efectelor determinate de pandemia cu Covid -19;
  • Intrarii in somaj urmare efectelor determinate de pandemia cu Covid -19;
  • Imbolnavirii cu Covid -19;
  • Altor motive (suspendarea/diminuarea activitatii angajatorului, diminuarea timpului de munca, etc.)

*Se considera ca facand parte din membrii familiei, persoanele care au calitatea de sot/sotie, parinti si copii, care locuiesc si se gospodaresc impreuna cu debitorul.

EFECTELE SUSPENDARII PLATII RATELOR

Te rugam sa ai in vedere ca, in cazul aprobarii cererii tale,

  • perioada de creditare se va prelungi cu o perioada cel mult egala cu perioada aferenta numarului de rate amanate, doar daca se indeplinesc conditile referitoare la incadrarea in limita de varsta la terminarea contractului astfel prelungit; in cazul clientilor pentru care prelungirea maturitatii creditelor depaseste limita de varsta prevazuta in procedurile interne de acordare a creditelor, banca procedeaza la restructurarea creditelor cu incadrarea in limita de varsta;
  • pe perioada suspendarii platii ratelor se vor calcula dobanzi care vor fi percepute si platite dupa incetarea perioadei de amanare la plata a ratelor, astfel:
  • in maxim 60 de rate lunare egale, pentru creditele de nevoi personale cu garantii reale/creditele ipotecare/creditele imobiliare (inclusiv Prima Casa);

  • prin capitalizare la soldul creditului si impartirea pe toata durata creditului, pentru creditul de nevoi personale fara garantii, iar capitalul astfel majorat se plateste esalonat pana la noua maturitate a creditului, incepand cu luna imediat urmatoare expirarii perioadei de suspendare;

  • prin urmare, dupa incetarea perioadei se suspendare a platii ratelor, rata lunata va creste in comparatie cu situatia prezenta;
  • contractul de credit se va modifica de drept, prin efectul legii, fara incheierea de acte aditionale;

Mentionam ca, in cazul creditelor cu dobanda variabila, dobanda creditului, inclusiv dobanda amanata la plata, se va modifica urmare actualizarii indicelui de referinta.

Obligatia de a incheia polite de asigurare pentru imobilele aduse in garantie la creditele ipotecare/imobiliare (inclusiv Prima Casa) ramane valabila inclusiv pe durata suspendarii platii ratelor, in conditiile mentionate in contractul de credit.

Banca va raporta in evidentele Biroului de Credit comentariul “Suspendare la plata” la nivelul fiecarui cont pentru care a fost acceptata solicitarea de amanare la plata. Scorul de credit (FICO SCORE) nu va fi afectat de comentariul "Suspendare la plata", intrucat acesta nu influenteaza algoritmul de calcul. Suspendarea la plata este o informatie care face parte din categoria “Date referitoare la evenimente care apar in perioada de derulare a produsului de tip credit”, care poate fi prelucrata in Sistemul Biroului de Credit in baza interesului legitim. Inregistrarea suspendarii la plata este necesara atat pentru a reflecta in mod corect situatia creditului, in perioada suspendarii la plata, cat si pentru continuarea desfasurarii unei activitati de creditare responsabile, in conditiile protejarii, facilitarii accesului la creditare si prevenirii indatorarii excesive a persoanelor vizate, respectarii cadrului legal referitor la evaluarea bonitatii si la reducerea riscului de credit, precum si prevenirii utilizarii sistemului financiar-bancar pentru desfasurarea unor activitati contrare legii.

TRANSMITEREA SOLICITARII DE AMANARE A PLATII RATELOR

Daca doresti sa soliciti amanarea ratelor creditului tau, te rugam sa folosesti una din metodele mentionate mai jos:

  • email la adresa contact @garantibbva.ro, care sa contina si formularul de aici. Important! Poti completa informatiile in format electronic, direct in formular, si sa il trimiti pe email.
  • completarea formularului de amanare a ratelor direct aici. Important! Poti completa informatiile in format electronic, direct in formular, si sa il trimiti pe email.
  • telefonic la Serviciul de Relatii Clienti, zilnic intre 09:00 si 20:00, la 0800 80 1234 (apel gratuit din orice retea de telefonie fixa) sau 021 200 9494 (numar cu tarif normal)
  • letric in agentiile Garanti BBVA al caror program il gasesti aici

Prezenta facilitate oferita conform OUG 37/2020 inlocuieste oferta comunicata anterior de Garanti BBVA privind acordarea unei perioade de gratie de pana la 3 luni pentru creditele cu garantie ipotecara si pentru creditele de consum fara garantie.

Avand in vedere numarul mare de solicitari primite in aceasta perioada, situatie generata de contextul economic si social actual, este posibil ca timpul de raspuns sa fie mai mare decat in conditii normale. Te asiguram insa ca analizam solicitarea ta si revenim imediat ce avem un raspuns.

Ultima zi de transmitere a cererii de suspendare a platii ratelor este 15 Iunie 2020.

Informații pentru clienții Companii cu credite

Pentru persoanele juridice, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau întâmpinați alte probleme ce vă împiedică să achitați la timp creditele, vă rugăm să contactați agenția de care aparțineți prin telefon sau e-mail pentru a găsi împreună o soluție favorabilă.

Serviciul de Relații Clienți

Orele de funcționare pentru Serviciul de Relații Clienți au fost temporar modificate devenind între 9:00 și 20:00. Numerele de contact au rămas aceleași, respectiv 0800 80 1234 (apel gratuit din orice rețea de telefonie fixă) sau 021 200 9494 (număr cu tarif normal).

Vă reamintim că pentru o accesare mai rapidă a informațiilor de care aveți nevoie, puteți folosi una dintre ramurile scurte de interogare:

  • Activare Card: 1 – 1 – 1 – 1;
  • Carduri pierdute/furate sau tranzacții suspecte: 1 – 1 – 2;
  • Interogare automată la robot a informațiilor despre cardul de credit: 1 – 1 – 3;
  • Interogare automată la robot a soldului contului curent: 1 – 2 – 1.
Agenții și ATM-uri

Vă rugăm să țineți cont de faptul că atât pentru siguranța clienților cât și a echipei Garanti BBVA, o serie de agenții au program redus de la 10:00 la 16:00 iar câteva au fost închise temporar, redirecționând activitatea către alte locații.

Pentru lista actualizată a agentiilor (locații și ore de lucru) consultați:

https://www.garantibbva.ro/_assets/ro/pdf/program_agentii_nou.pdf

Am dori să vă asigurăm că bancomatele noastre sunt complet funcționale pentru nevoile de numerar și pentru o serie mare de operațiuni. Totuși, vă încurajăm să folosiți Internet Banking și aplicația de Mobile Banking pentru cât mai multe tranzacții, din siguranța propriei case.

Utilizarea canalelor digitale

Mai sigur e mai bine!

Gestionăm serviciile de Internet și Mobile Banking (Garanti BBVA Online și Mobile) pentru a le putea utiliza cu prioritate indiferent de tipul de operațiune bancară necesar. Avem rugămintea să fie primele luate în calcul iar în cazul în care nu ați activat Internet Banking încă, o puteți face facil la orice ATM Garanti BBVA, dacă îl aveți în proximitate, descărcând în prealabil aplicația Garanti BBVA Mobile. Această opțiune este disponibilă doar pentru clienții Persoane Fizice.

https://www.garantibbva.ro/ro/persoane-fizice/canale-digitale/mobile-me/ce-stie-sa-faca.html

Măsuri de Securitate

Pentru a evita să deveniți victime ale tentativelor digitale de fraudă COVID-19, există o serie de acțiuni care pot reduce expunerea la virusuri:

  • Fiți bănuitori în ceea ce privește mesajele alarmante sau link-uri și atașamente de la expeditori necunoscuți;
  • Amintiți-vă să contactați mai întâi serviciul de relații clienți;
  • Evitați utilizarea link-urilor și a adreselor de introducere date pe internet;
  • Instalați un antivirus pe dispozitivele avute;
  • Actualizați toate softurile și aplicațiile, inclusiv cele de antivirus, la cea mai recentă versiune;
  • Evitați să contribuiți la dezinformarea societății și verificați știrile din diverse surse înainte de a le împărtăși.

Pentru informații mai detaliate, accesați secțiunea dedicată aici:

https://www.garantibbva.ro/_assets/ro/pdf/securitate_mobile_me.pdf

Informații utile suplimentare

Prin ATM-urile noastre multifuncționale aveți acces la retrageri numerar. Vă rugăm să țineți cont de distanța recomandată de minim 2 metri față de orice persoană sau stând la rând.

Vă încurajăm să alegeți, cu prioritate, plățile cu cardurile bancare în locul numerarului, folosind Bonus Card și Bonus Debit Card.

Avem rugămintea de a evita vizitarea agențiilor Garanti BBVA și de a apela la colegii noștri doar în cazul în care este absolut necesar și nu puteți rezolva respectiva nevoie prin canalele digitale.

Dacă veniți în agenții:

  • Vă rugăm nu intrați dacă există deja mai mult de 5 persoane în agenție;
  • Vă rugăm păstrați o distanță de minim 2 metri față de persoanele din jurul vostru.

Am implementat măsuri speciale de curățenie atât la nivel de sediu central cât și în rețeaua națională a agențiilor. Respectăm pe deplin toate cerințele și direcțiile Ministerului Sănătății, precum și pe cele ale organizațiilor internaționale.

De asemenea, vă rugăm să luați în considerare faptul că, dacă aveți simptome legate de noul virus COVID-19, așa cum este descris de autoritățile oficiale, să nu luați contact cu alte persoane și să luați măsurile necesare. Institutul Național de Sănătate Publică România publică informații actualizate în timp real despre țările țintă aici: http://www.cnscbt.ro/